reklama

Veľká Noc

„...lebo aj náš veľkonočný Baránok Kristus, bol za nás obetovaný“ (1Kor5;7) Opäť sa blíži oslava jedného z najväčších dní v histórii tejto planéty a opäť si mnohí pripomenú udalosť nedozierneho významu pre život každého človeka, pre existenciu ľudstva vôbec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je to deň, vlastne noc, v ktorej sa naplnil Boží plán, ktorý ponúka každému človeku vyslobodenie. Ponúka a tí, ktorí Božiu ponuku prijali a prijmú, sú alebo budú vyslobodení z pod moci smrti, strachu, neistoty, nedostatku. S vďačnosťou si pripomínam deň, keď som mohol prijať túto jedinečnú ponuku!Prijal som ponuku, ktorá bola skompletizovaná a dovŕšená v tú noc, keď bol vzkriesený Ten, ktorý pár hodín predtým zomrel na kríži a keď umieral zvolal: „Je dokonané!“ (Ján19;30)A bolo dokonané! Plán záchrany človeka bol kompletný a účinný. Aké bolestné zistenie, že práve najkrutejšie umieranie na kríži otvorilo cestu pre oslobodenie človeka z pod moci hriechu. Otvorilo cestu domov, cestu k Láske, k Otcovi pre každého, kto na ňu vykročí!A predsa som 50 rokov svojho života o nej nevedel.Nevedel som rovnako, ako o nej mnohí nevedia ani dnes. I ja tak ako ostatní, som rok čo rok, každé Veľkonočné sviatky absolvoval rovnakú procedúru skutkov a slov, ktoré nič pre môj život neznamenali. Už ako chlapec som robil to čo ostaní. S voňavkou vo vrecku a sáčkom v ruke, som klopal na mnohé dvere a vinšoval som „šťastlivé sviatky“, kropil som vodou i voňavkou dievčatá a ich mamičky a prijímal som za to pohostenie a maľované vajíčka. Niekde som dostal aj pár korún. Naši otcovia tiež vinšovali, naviac boli častovaní alkoholom a okolo obeda už hádam nebolo triezveho chlapa. Rovnako som konal aj ja v dospelosti. Iba dievčatá a matky vedia, aké sviatočné chvíle prežívali, keď boli mnohokrát necitlivo oblievané a korbáčmi šibané.Napriek tomu je to milá tradícia. Kedysi som nevedel, že vznikla v srdciach ľudí utváraná ich túžbou po radosti, očistení a obnovení. Túžba po lepšom živote. Tak ako každoročne zo spiacich vrbín rašili nežné prútiky, tak ako sa z vajíčok rodili krehučké voňavé kuriatka, tak ako v jarných potôčkoch zurčali čisté vody, tak i ľudia chceli byť obnovovaní a verili, že prijmú z prebúdzajúcej sa prírody novú silu a sviežosť. Milá tradícia plná piesní, farieb, chutí, vôní a radosti. Piesne však dozneli, chute a vône vyvanuli, chlapi vytriezveli a život bežal ako predtým. Ďalej plynul v starom šate a tempe.Nezmenený.Taký bol aj môj život. Taký bol až do chvíle, keď som spoznal cenu Ježišovej smrti a Jeho vzkriesenia. Keď som spoznal a uveril, že za moje viny zaplatil Ježiš Kristus na kríži. Spolu s Ním naň boli pribité i moje previnenia.Spoznal a uveril som v moc, ktorú smrť a vzkriesenie Ježiša Krista prináša do môjho života. Spoznal som význam Veľkej Noci pre môj život!A vykročil som na cestu, ktorú mi Kristovo vzkriesenie otvorilo. Kráčam po tej ceste, On sám ma svojim Duchom vedie. Tá cesta vedie k Otcovi, vedie k Láske. Kráčam po nej už 13 rokov.A tak môžem vďaka tomu nádhernému skutku na Kríži ďakovať Bohu za Veľkú Noc, nielen cez Veľkonočné sviatky ale každý deň! A každý deň je pre mňa darom od Toho, ktorý je Cesta, Pravda i Život. Darom od Ježiša Krista.Ďakujem za Veľkú Noc!

Ján Paulík

Ján Paulík

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ospravedlnený hriešnik, vďačný za nový život v Ježišovi Kristovi. Učiteľ, misijný pracovník, kresťanský poradca, dobrovoľník, otec, manžel. Zoznam autorových rubrík:  ZamysleniaSúrodenciMoji chlapciDarčeky z NebaZ manželkinho denníkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu