reklama

Osvetlená cesta

„Potom zase prehovoril k nim Ježiš a povedal: Ja som svetlo sveta. Kto mňa nasleduje, nebude chodiť v tme, ale bude mať svetlo života“ (Ján 8;12) Prežil som nádherné dni, pretože som mohol chodiť po cestách, na ktorých sa ma dotýkalo svetlo a ja sám som mohol k svetlu prispieť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Boh mi dal príležitosť spoznať milý manželský pár. Obaja sú v dôchodku. Manžel pôsobil ako evanjelický farár, manželka vedie spevokol, je kantorkou. Prežili spolu vyše 50 rokov spoločnej služby v evanjelickej cirkvi v rôznych mestečkách Slovenska. Manžel slúžil slovom Božím, rozdával pokoj a prinášal Božiu lásku mnohým. Ale predovšetkým bol nositeľom toho svetla, ktoré spomína Ježiš v úvodnom slove. A je tomu tak dodnes. Ježiš prebýva v srdci tohto muža, ktorý dnes ako osemdesiatnik v dôchodku, stále pomáha iným, stále v ňom svieti svetlo. Slúži slovom napriek tomu, že pred rokom stratil pri úraze takmer úplne zrak. Nevidí, no napriek tomu píše, pretože jeho myseľ i srdce sú otvorené. Túži odovzdať iným to, čo prežíva vnútorne. Túži povzbudzovať iných. Túži stále prinášať posolstvo o nebeskom kráľovstve. Túži pracovať pre iných. Rozumie zmyslu života. Rozumie, že naplnený život prežíva človek iba v službe druhým. A tak píše z plnosti svojho srdca. Píše, lebo si pamätá rozloženie klávesnice na písacom stroji. A vedľa neho manželka, verná jeho práci a službe, spolupracuje, prepisuje, vedie domácnosť, hrá na organe pri bohoslužbách, vedie spevokol.Boh mi dal príležitosť poslúžiť týmto manželom v praktickej oblasti. Poruchy v elektrickej inštalácii a osvetlenia ich bytu mi dovolili stráviť s nimi čas. A tak som si mohol vychutnať chvíle pri práci i šálke čaju, pri rozhovoroch o ich živote a práci v cirkvi medzi ľuďmi. Zažívali sme chvíle bádania pri hľadaní príčin elektrických porúch i chvíle radosti, keď sa nám podarilo rozsvietiť nefungujúce svietidlá. Bolo to niekoľko hodín práce v spoločnosti Božieho muža, plného pokoja a svetla. Svetlo, ktoré má v sebe tento muž s poškodeným zrakom, je jasnejšie než svetlo, ktoré som opravoval. Rozprávali sme sa o praktických i duchovných veciach a porozumel som, že i keď jeho fyzické oči už neslúžia na rozoznávanie vonkajších vecí, jeho srdce „vidí“ i skryté vnútorné stavy človeka. Rozumie vnútorným neistotám a bolestiam ľudí, pretože Svetlo v ňom mu odkrýva ich príčiny.Radosť, ktorú sme spoločne prežívali, keď sa mi podarilo odstrániť poruchu v osvetlení nebola o nič väčšia, ako radosť z nášho vzájomného stretnutia na križovatke ľudských ciest a z poznania vzájomnej užitočnosti a pomoci. Radosť, ktorá nás spájala. Radosť z Neba.Ďakujem Ti Bože za týchto verných manželov i za všetkých služobníkov, ktorí v sebe nesú svetlo života.

Ján Paulík

Ján Paulík

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ospravedlnený hriešnik, vďačný za nový život v Ježišovi Kristovi. Učiteľ, misijný pracovník, kresťanský poradca, dobrovoľník, otec, manžel. Zoznam autorových rubrík:  ZamysleniaSúrodenciMoji chlapciDarčeky z NebaZ manželkinho denníkaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu